RF2

Conceived in 1961, First Flight in 1962

The success of the RF 1 and French administration’s funding provided the motivation for an improved version of the home build prototype. With a more powerful engine, it was designated RF 2, and two examples were manufactured at Pierre Robin’s establishment.

FGBDMetrischUS
Type de Construction Type of ConstructionBauweiseBois / Wood / Holz
MoteurEngineTriebwerkRectimo 4AR 1200
PuissancePowerLeistung39 HP @ 3600 rpm
HélicePropellerPropellerHoffmann
No. de placesNo. SeatsAnz. Sitzplätze1
Train d’atterrissageLanding GearFahrwerkMono mit Stützrädern unter den Flügeln
Facteurs de ChargeLoad FactorLastvielfache+5,3 / -2,65
EnvergureSpanSpannweite11,20 m36.75′
LongueurLengthLänge5,90 m19.35′
HauteurHeightHöhe1,57 m5.15′
Surface alaireWing AreaFlügelfläche11,00 m2118.4 ft2
AllongementAspect RatioFlügelstreckung11
Profil de l’aileWing AirfoilTragflächenprofilNACA23015NACA23015
Masse a videEmpty WeightLeergewicht245 kg540 lbs
Masse maxmax. Take-Off Weightmax. Abfluggewicht350 kg771 lbs
Charge utilePayloadZuladung gesamt105 kg231 lbs
CarburantFuel capacityKraftstoffvorrat30 L6.6 Imp
Vitesse max. (VNE)max. Speed (VNE)max. Geschwindigkeit (VNE)250 km/h135 kts
Vitesse de manœuvre (VA)maneuvering Speed (VA)Manövergeschwindigkeit (VA)? km/h? kts
Vitesse de croisière (VCR)cruise speed (VCR)Reisegeschwindigkeit (VCR)90-150 km/h48 – 81 kts
Vitesse de décrochage (VS)Stall Speed (VS)Überziehgeschwindigkeit (VS)65 km/h35 kts
Taux de MontéeRate of ClimbSteiggeschwindigkeit3,0 m/s590 fpm
Taux de chute min.Minimum SinkSinkgeschwindigkeit1,2 m/s236 fpm
Finesse maxL/D MaxGleitzahl17
Dist. de decollageTake-Off DistanceStartstrecke270 m885 ft
Dist. d’atterrissageLanding DistanceLandestrecke230 m755 ft
Plafond pratiqueService CeilingDienstgipfelhöhe5500 m18000 ft
AutonomieEnduranceFlugdauer3 to 4 hrs
Dist. franchissableRangeReichweite500 km270 nm
Vent Travers max.max. Crosswindmax. Seitenwind? km? kts