RF6C / Sportavia RS180

Conceived in 1973, First Flight in 1973

Although the RF6 was no competitor to the American imports, the need for a German 3/4 places aircraft was still felt at Sportavia. Enter Manfred Schliwa, and his tinkering with Mr. Fournier’s design resulted in the 4 seat RF6C. Originally powered by a 125 hp Lycoming, further development led to the the instalation of a 180 hp engine and the definitive RS180 (the S for Schliwa).

FGBDMetrischUS
Type de Construction Type of ConstructionBauweiseBois / Wood / Holz
MoteurEngineTriebwerkLycoming O-360
PuissancePowerLeistung180 HP @ 2700 rpm
HélicePropellerPropellerHoffmann ?
No. de placesNo. SeatsAnz. Sitzplätze4
Train d’atterrissageLanding GearFahrwerkTricycle
Facteurs de ChargeLoad FactorLastvielfache?
EnvergureSpanSpannweite? m
LongueurLengthLänge? m
HauteurHeightHöhe? m
Surface alaireWing AreaFlügelfläche? m2? ft2
AllongementAspect RatioFlügelstreckung?
Profil de l’aileWing AirfoilTragflächenprofil??
Masse a videEmpty WeightLeergewicht? kg? lbs
Masse maxmax. Take-Off Weightmax. Abfluggewicht? kg? lbs
Charge utilePayloadZuladung gesamt? kg? lbs
CarburantFuel capacityKraftstoffvorrat? L? us gal
Vitesse max. (VNE)max. Speed (VNE)max. Geschwindigkeit (VNE)? km/h? kts
Vitesse de manœuvre (VA)maneuvering Speed (VA)Manövergeschwindigkeit (VA)? km/h? kts
Vitesse de croisière (VCR)cruise speed (VCR)Reisegeschwindigkeit (VCR)? km/h? kts
Vitesse de décrochage (VS)Stall Speed (VS)Überziehgeschwindigkeit (VS)? km/h? kts
Taux de MontéeRate of ClimbSteiggeschwindigkeit? m/s? fpm
Taux de chute min.Minimum SinkSinkgeschwindigkeit? m/s? fpm
Finesse maxL/D MaxGleitzahl?:1
Dist. de decollageTake-Off Distance rollStartstrecke roll? m? ft
Take-Off Distance over 50 ftStartstrecke über 15 m? m? ft
Dist. d’atterrissageLanding Distance over 50 ftLandestrecke aus 15 m? m? ft
Plafond pratiqueService CeilingDienstgipfelhöhe? m? ft
AutonomieEnduranceFlugdauer? hrs
Dist. franchissableRangeReichweite? km? nm
Vent Travers max.max. Crosswindmax. Seitenwind??